15 november 2009

Förra lördagens fynd!

Jag är något sen med uppdateringarna men det blir kanske skärpning framöver!

Förra lördagen var vi på loppis på Umåker, travbanan i Umeå. Vi hade bråttom och skyndade förbi alla bord och allt folk som trängdes. Jag fyndade iaf fem kaffeskedar för 10 kr. De tre till höger tror jag är av samma modell som min farmor hade och det var därför jag slog till.
Uppdaterat: Modellen heter "Inga" och är från Nilsjohan. Tack Anna!
Mattias gillar julsaker och köpte tomten för 30 kr. Vår dotter älskar den, hon verkar tro att det är riktiga tomten. Hon pratar med den och berättar vad hon önskar sig i julklapp :) Någon som vet ålder på tomten? Den ser gamla ut men jag är dålig på julsaker.



Mattias köpte även denna fina väggbonad, kommer inte ihåg vad han gav för den. Med lite tvätt och strykning blir den nog riktigt fin på väggen till jul.



Har ni fyndat några julsaker än?

6 kommentarer:

  1. Jodå.... Men jag försöker skärpa upp mig. Marknaden är mättad sen länge om man säger så....;-)

    SvaraRadera
  2. Hej, skedarna till höger har jag för mig heter "Inga" och är Nilsjohan-skedar :) /Anna

    SvaraRadera
  3. Helena: Hehe, vi har också mkt grejer men det är kul med nått "nytt" till jul :)

    Anna: Tack för informationen :)

    SvaraRadera
  4. visst har jag fyndat julsaker, har så otroligt svårt att låta bli. gammalt julgranspynt finns det inget som kan slå! kommer snart lägga ut det på bloggen!

    SvaraRadera
  5. Marie: Trevligt, då ska jag hålla ögonen öppna på din blogg :)

    SvaraRadera
  6. Jepps :) lite grejer till granen har jag hunnit inhandla!
    så söt tomte!
    kram =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!