01 januari 2010

Julklapparna

Här är en del av de fina julklappar jag fick!



Världens finaste fruktbåt fick jag från sambon

Tre nummer av tidningen Retro! som gavs ut 2006 fick jag också från sambon. Synd att det inte blev fler nummer...

En 5-nummers prenumeration på Antik världen kom även den från min älskade sambo. Första numret hade redan kommit i brevlådan så det fick jag inslaget. Tur att det inte var jag som vitjade lådan :)

Boken Älskade Form av Thomas Eriksson, ännu en present från sambon
.
Även dessa från sambon :) Stig Lindberg - En Folkhemmets Formgivare av Margareta Norlin och Rikare Vardag, en gåva från Domus tryckt 1960

Från sambons lillebror fick jag Nostalgiboken om Godis & Glass :)

Från sambon: 8 assietter till Gefle-servisen Safari av helmer Ringström
.
Tack tack snälla tomten! :)

5 kommentarer:

  1. Vilka fina julklappar! Märks att din sambo har koll på läget.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte dåligt med fina klappar. Fruktfatet är så läckert, härlig läsning och jag gillar den kantiga formen och dekoren på assietterna.(Ringström var suverän)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att få alla dessa böcker och tidningar.

    SvaraRadera
  4. Bra julklappar! :)

    Såg i din profil att du helst läser gamla sköna deckare... kanske kan du uppskatta min blogg... Den är inte så mycket för världen än, få inlägg, men mer kommer...

    Adjö, adjö fröken!

    SvaraRadera
  5. Agata: Kul blogg :) Jag älskar gamla deckare!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!