24 april 2010

Gardinfynd

Idag var vi på loppis i på Sandviks IP i Holmsund där fotbollstjejerna sålde fika och diverse grejer. Freja fick en nalle och lite annat smått och gott och jag fick mig ett par fina panelgardiner för en femtiolapp. De är från Cult Designs serie "Fifty-Fifty" och har samma mönster som tapeten jag har letat (som tyvärr inte länge tillverkas.) Jag vill ha tapeten i den grå/beigea varianten, men som gardin gillar jag den här mörkare. Jag blev glad över mitt fynd :)
.

Fifty-Fifty av Björn Nilsson
.
På tal om gardiner som har jag nu satt upp mina Tetra-gardiner som jag skrev om tidigare :)
.

.
Trevlig helg!

15 kommentarer:

  1. erica med alla jieburkarna24 april, 2010 18:18

    Hej!
    Såg att du hade kommenterat mitt gästinlägg hos Libby, och att du gärna ville ha en kaffeburk i JIEs tulpanserie. Idag såg jag att idag det ligger ute en på Tradera :-) Tänkte bara tipsa om du inte sett den själv...
    Soliga hälsningar från Erica!!

    SvaraRadera
  2. Jag letade också den tapeten för några år sedan. Tror att det var Eco som hade den. Tyvärr upptäckte även jag den för sent.

    SvaraRadera
  3. Jättefina!! Grattis till ett fint köp.
    Härlig design.

    SvaraRadera
  4. Lybtar: Tack :)

    Erica: Tack för tipset! :)

    Åsa: Ja det var Eco och serien hette House. Jag upptäckte den också för sent :(

    SvaraRadera
  5. Härligt fynd :) kul med gamla ting .

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen vad jag kallar fynd! Riktigt snygga.

    SvaraRadera
  7. Fin gardin. Den nedre är väl nytillverkad?

    SvaraRadera
  8. Pysseliten: Tack! Fast båda gardinerna är nytillverkade i retrostil :)

    Susanna: Ja, jag är riktigt nöjd!

    Gila: Ja, de är båda nytillverkade men har utgått. Den övre är Cult Design och den undre såldes av Mio.

    SvaraRadera
  9. Den övre är så snygg, vilket kap.

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg gardin! Och 50 pix... superfynd!

    SvaraRadera
  11. Grattis till gardinerna! Ja, tänk om man fått tag på de där tapeterna...

    SvaraRadera
  12. Randiga Tråden, Libby & Moster Mjölgumpa:
    Tack, tack :) Mitt nya gardinfynd blir perfekt som höstgardin tror jag. Men först ska jag njuta av vår och sommar :)

    SvaraRadera
  13. Åhhhh...så härlig gardin.
    Älskar ju 50 och 60-tal men hittar aldrig gardiner, varken längder eller kappor:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa är båda nytillverkade. Använder ingen av dem nu så om du är intresserad kan du maila mig på ljuva50tal@hotmail.com :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!