18 maj 2010

Pappas byrå

Hemma hos mina föräldrar står en byrå från början 60-talet. Det är pappas gamla byrå som han gjorde på slöjden :) Tyvärr saknas ett handtag men annars är den väldigt fin och den övre lådan är t.o.m. utrustad med lås.
.

.
Teak, mahogny eller andra ädla träslag var så klart inte att tänka på. I de Medelpadska skogarna var det furu som gällde.
.

.
Om jag när som helst skulle försvinna från bloggandet ett tag (jag har ju varit hyfsat duktig på slutet) så kan de bero på att vi om 8 dagar är beräknade att få en liten knodd. Jag hoppas att sommaren kommer att bjuda på en hel massa loppisar och auktioner med många fina fynd att visa er!

2 kommentarer:

  1. Har din pappa gjort den i slöjden?? Den var verkligen superfin :-) Duktig pappa du har!

    SvaraRadera
  2. Erica: Ja den gjorde han när han var liten :) Han är duktig, det ligger nog i släkten för min farfar gjorde en hel del möbler och annat fint och min farbror har varit slöjdlärare :) Nu för tiden snickrar pappa mest på hus och altaner och sånt istället :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!