27 juni 2010

Midsommar

Midsommar firades som vanligt i stugan i Graninge med familj och släkt. Vi kör en tvådagars med sill, grill och allt annat som hör till. Vädret var också som vanligt...en blandning av sol och regn!
.

Något undermedel mot baksmälla finns nog inte, men kruset passar ju bra till blommor iaf.
.
På midsommardagen tog jag, mamma & min kusin Helen en tur till min kusin Mickes nyöppnade loppis. Jag har tidigare skrivit om deras Antikaffär på Graningebruk men de har nu öppnat en mer renodlad loppis i samma lokaler som den gamla skofabriken en gång låg. D.v.s. skofabriken som tillverkade de välkända Graningekängorna.
.

Välfyllda hyllor och låga priser
.

Stora lokaler!
.

Alla tänkbara saker kan man fynda här
.

Jag köpte två halvstora plockgafflar med mörka träskaft för 1 kr/st, men jag tror han avrundade bort dem från slutsumman av det vi alla köpte ;)
.

De söta små salt- & pepparugglorna är lite skamfilade men för 5 kronor kunde jag inte motstå dem.
.
På midsommarafton fick jag & Mattias en present som Micke & Solan tagit med sig. De tyckte att den passade bättre hos oss som gillar 50-tal än hemma hos dem. Vad det är ska jag avslöja lite senare.

2 kommentarer:

  1. Är detta samma loppis som fanns vid museet vid graninge bruk? När är loppisen öppen? /Gunnel

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Nej, den nyöppnade loppisen ligger där den tidigare var en lågprisaffär och för ännu längre sedan skofabrik. Den har öppet lördagar. Antik & loppisen vid Graningebruk finns kvar den också och har öppet alla vardagar 12-16 tror jag.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!