27 augusti 2010

Fler fynd från bruket

Loppissäsongen börjar lida mot sitt slut! På Graninge Bruk är det nu bara lördagsöppet som gäller och när Mattias familj var på besök hos oss i Graninge så passade vi på när det var lördag. Jag fick med mig några små saker därifrån...
.

Den här lilla vasen i en härligt blå färg kostade 40 kr. Vet någon vilket glasbruk den är från?
.

Den är räfflad på ungefär samma sätt som Snoddas eller Signe Persson-Melins glas...
.

Den fina lilla duken kostade 5 kr men den fick jag på köpet :)

5 kommentarer:

  1. Jag har nästan likadana bordstabletter, men med blommönster på, va kul. (kolla här: http://goodrockinbaby.blogspot.com/2010/07/from-my-mothers-drawers.html)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken söt duk! Jag älskar gamla 50-60-tals dukar. De har så härliga färger och mönster. =)

    SvaraRadera
  3. ina: Ja vad skoj! De är ju precis lika men med blommor på!

    Clinen: Ja det är sött med små dukar och mönstren är ju så härliga! Jag älskar duken jag köpte i Sthlm som jag visat tidigare och som nu ligger på hallbyrån!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Idag köpte jag en vas i samma färg, har du fått fram vem som gjort den?. Jag tänkte snoddas när jag såg den.

    SvaraRadera
  5. Fynd Dagboken: Nej jag har tyvärr inte fått fram vem som gjort vasen. Jag tänkte också Snodda smen när man jämför den med en riktig Snoddas så är den inte speciellt lika, inte samma räffling och inte samma lyster i glaset. Men fin ändå :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!