28 januari 2011

Billy ska bort!

Jag har tur som har så snälla och hjälpsamma släktingar! Den här gången var det min kusin Helen och hennes sambo Sven-Åke som fick sig en åktur för att hämta upp två hyllor som jag köpt på Blocket. De fanns i Nordingrå i Ångermanland och trots att det är en bra bit från Sollefteå så tog de sig tid att göra affären åt mig! Tusen tack!
.
Hyllorna ska stå i vardagsrummet och ersätta vår vägg med Gillis Lundgrens IKEA-klassiker Billy i ek. De "nya" hyllorna är i teak, från 1955 om jag inte har fel och tänka sig...även de är formgivna av Gillis Lundgren för IKEA. Nu förstår kanske många av er vad det är för hyllor jag lagt rabarber på? :) Bilder kommer när vi senare i vinter kopplar släpet och tar oss en tur till Ångermanland. Jag längtar...

3 kommentarer:

  1. oj så spännande...ser fram emot de där fotona...

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande att få se hur de ser ut hemma hos dig :)
    Även vi har fått en ny möbel i vårt hem.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!