20 april 2011

Mer påsktema

Jag fortsätter påsktemat med att visa resten av vårt påskpynt hemma.

Påskharen är en godisgömma som jag fick jag när jag
var liten. Kycklingarna har Mattias fyndat på loppis.






Två av godisgömmorna är mina gamla och en är Mattias loppisfynd.
Piprensarkycklingarna är loppisfynd.


Den lilla duken Pilblad har jag köpt på Tradera.
Träljusstakarna från Hemslöjden i Borås är köpta
på auktion i Graninge.



 

Smidesljusstaken är Mattias loppisköp och tupparna
kommer från auktion i Graninge.


Riktiga påskharen brukar också komma på besök :)

7 kommentarer:

  1. Vilka roliga påsksaker åhhh, vad jag gillar dina fina ljusstakar. Påskharen ser ut som en riktig stolt tupp! (Har krångel med bloggen, går inte att publicera mina inlägg, puh)

    SvaraRadera
  2. Cinna: Blogger krånglar mkt ibland :( Hoppas du snart får ordning på allt. Jag gillar verkligen ljusstakarna jag med :)

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint! Gillar verkligen Borås-ljusstakarna och smidesljusstaken.

    SvaraRadera
  4. Så fina och roliga påsksaker. Påskpynt är så färgglatt och härligt och jag blir alltid på bra humör av att se det.

    SvaraRadera
  5. Jag kan lägga in din kopp under min letar efter kategori.
    http://publishme.se/1179915/entries/article/116786347/?pub=1

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!