15 maj 2011

Helgens enda fynd

Vi hade höga förväntningar inför lördagens loppisrunda. Inte mindre än sex loppisar i vår närhet hade det annonserats för. När vi kom till första stoppet, som var den nya bordsloppisen jag skrev om förra helgen, möttes vi av en lapp som sa nått i stil med "eftersom det är så många loppisar i trakten framöver så blir det ingen loppis här förrän första helgen i juni". Fel tänkt tyckte vi. Om det är många loppisar drar det ju bara mer folk! Vi åkte vidare och möttes av ännu några besvikelser i form av små loppisar med minimalt utbud. I Yttertavle hittade Mattias ett lod för 10 spänn men jag var fortfarande tomhänt. Sista stället vi prövade lyckan på var åter i Holmsund, i ett hus fullt av grejer som har öppet då och då. Vi brukar aldrig hitta nått där men den här gången fick jag med mig en plåtbricka med handtag för 30 kr. Jag har letat precis en sån sedan jag såg en i Sthlm för 150 kr, vilket var på tok för dyrt! Nu behöver jag inte leta längre. Den blir perfekt att bära ut saftglasen på i sommar! :)

4 kommentarer:

  1. Är det inte typiskt... När man är förväntansfull så hittar man inget å när man bara ramlar på en loppis ...ja då gör man fynden!! Söt bricka till bra pris iallafall

    SvaraRadera
  2. khina: Jo så är det! Tur jag fick med mig nånting hem iaf :)

    SvaraRadera
  3. Ah, perfekt bricka för sommarfika! :)

    SvaraRadera
  4. Loppistan: Japp, eller kanske fredagsdrinken ikväll ;) Hoppas på sol när vi ska grilla!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!