20 juli 2011

Neonskyltar i Sollefteå

I Sollefteå finns några snygga neonskyltar och två av dem kommer här!


Hotell Appelbergs byggdes 1882 men fasaden och neonskylten är naturligtvis nyare! Dörren skriker 50-tal och är bara trottoarpratarna som förstör helhetsbilden av Appelbergs när man passerar förbi på gågatan.


Scherdins Möbler har en skylt man blir glad av! Familjen Scherdin var tidigare våra stuggrannar men de sålde sitt torp för några år sedan. Om möbelaffären har gått vidare inom familjen eller är såld vet jag inte, men namnet och skylten hänger fortfarande med.

Uppdaterat: Kristina har bra koll och skriver: "Scherdins möbler har upphört för några år sedan. Rörelsen är delagd och fastigheten har varit ute till försäljning, men uppenbarligen finns ingen intressent eftersom det fortfarande är tomt".
Tack för informationen!

Det finns fler neonskyltar i Sollefteå. Kanske fotar jag dem en annan gång...

3 kommentarer:

  1. åh, fina! såg du min "nya norrland" i ett av mina inlägg om ångermanland? den stod nermonterad på friluftsmuséet mannaminne i nordingrå, men ändå!

    SvaraRadera
  2. Jag har själv funderat över när dessa vackra neonskyltar från förr ska börja nyproduceras.

    SvaraRadera
  3. Scherdins möbler har upphört för några år sedan.Rörelsen är delagd och fastigheten har varit ute till försäljning, men uppenbarligen finns ingen intressent eftersom det fortfarande är tomt./Kristina

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!