26 juli 2011

Semester i Östersund del 3

Morfars - Gårdsloppis med Antikt och kuriosa. Vilket ställe! Tur att han hade öppet till kl 18 så att vi hann dit. På bottenplan i ladan fanns möbler och en trappa upp (en backe upp menar jag förstås) fanns allt mellan himmel och jord! Allt var välordnat och sorterat och det var en fröjd att titta runt så vi stannade länge! Jag låter bilderna tala för sig själva. Det svarta kruset var jag sugen på men lät det stå kvar. Norskt var det visst!














Farbrorn som ägde loppisen var väldigt hjälpsam och hjälpte mig att bära fram saker jag skulle köpa eftersom jag hade en klåfingrig 1-åring i famnen. Jag är väldigt nöjd med mina fynd från Morfars!

En påskljusstake i smide som jag länge spanat in på Tradera köpte jag för för 40 kr och ett svart blomfat fick jag helt gratis!


På en hylla med udda glas hittade jag dessa för 5 kr/st. Jag tycker att de påminner om Party men tror ändå inte att de är Party. Någon som vet mer?


På samma hylla hittade jag även ett cocktailglas i serien Isi från Gullaskruf (Lennart Andersson) som jag länge velat ha. 5 kr för det var ett bra köp, hoppas jag hittar fler till fyndpris någon gång! Fem Isi snapsglas från en annan hylla slank också med. Tyvärr en liten nagg på ett av dem men 25 kr för alla fem var ändå bra!


Mattias köpte en grej han också men hans inköp ska få ett eget inlägg. Det får bli imorgon!

4 kommentarer:

  1. Åh, dina bilder från loppisen var som godis! Dit vill jag åka! Fina köp gjorde du också. :) Jag kan tyvärr inte uttala mig om "Party"-glasen men form55 borde veta.

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med att hans loppis är trevlig. Dock har jag inte varit dit på sista tiden å de va ju tur för dig... för annars hade du varit en tupp mindre!! Värre var att du var så nära Åsarna å vi inte fick träffas! Men jag vet ju att det är stressigt med semester....

    SvaraRadera
  3. Det låter och ser ut som ett välsorterat ställe, skulle vilja ta en tur dit. Porslinet såg mycket intressant ut, kan hända att de har någonting vi saknar här hemma.

    /fru Ljunggren

    SvaraRadera
  4. åååh. tallrikarna ser ut som något som jag hade gillat :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!