02 oktober 2011

Det kända (uppföljning av "Det okända")

Tack för hjälpen med mina okända fynd i den senaste bloggutmaningen!
AL med bloggen Skynda Fynda var först ut att lösa gåtan med mina glas.


Jag köpte dem på Morfars i Östersund i somras för 5 kr/st. Jag tänkte direkt Bengt Orups Party från Johansfors när jag såg dem men insåg snabbt att det inte var ut den serien. Nu skickade AL en länk med en bild (nedan) på ett högre glas och en karaff ur serien Bar och den stämmer överens med mina glas. Så skoj! Retroprylar och Form55 var inte sena med att bekräfta ALs tips. Glasen kommer från Bengt Orups serie Bar för Johansfors som lanserades på H55 i Helsingborg.

Bild lånad från http://www.bengtorup.se/
Retroprylar skickade sedan denna bild på kannan i samma serie som finns till försäljning i deras butik. 500 kr är prislappen på den. Form55 är redan ägare till en likadan kanna.


Bilderna ger mersmak! Tänk er karaffen med kork fylld med någon god dryck, stående på en snygg bricka i vardagsrummet tillsammans med ett gäng glas. Då kan man, i bästa Mad Men-stil, bjuda sina besökare på ett glas. Iaf om det är helg :)

3 kommentarer:

  1. En riktigt snygg serie. Mersmak definitivt. Jag tycker att det är så roligt att äntligen få se andra delar ur Bar för den serien har känts lite bortglömd.

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt, och kul att du fick veta var de kommer ifrån! Att det är Orup som ligger bakom var en trevlig nyhet. :)

    SvaraRadera
  3. AL: Ja jag viste inte ens att serien fanns så nog är den lite bortglömd allt. Lite konstigt då den var med på H55. Mycket som visades där är ju väldigt välkänt idag!

    Trillivippa: Ja det var riktigt kul! Jag hoppades i hemlighet att det skulle vara Orup ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!