27 oktober 2011

Hjälp det brinner!

Utmaningarna duggar tätt nu! Den här gången är det Precis en sån som utmanat andra retrobloggare att lista de tre saker man skulle rädda om det började brinna. (Barn, husdjur, foton osv redan är i säkerhet). Jag tänker att jag skulle ta med sånt som inte är så lätt att köpa igen. Kul utmaning! Here we go!

Det första jag skulle ta med mig är min Prisma G i LI-modell. Den är mig mycket kär både för att den tillhört Mattias morfar och för att jag fått den av min svärmor men också för att den är det enda exemplaret jag har sett (även internet inräknar) i den färgen och den modellen! Att få tag i en ny skulle alltså inte bli lätt!

Nästa grej jag skulle grabba med mig i flykten är min handväska! Då tänker jag inte på pengar, kort, mobiltelefon och annat som kan finnas i den utan det är själva väskan jag vill rädda från lågorna. Den härliga 50-talaren var som ny när jag köpte den för en 50-lapp på Graninge Bruk Antik i påskas. Sedan dess har den följt mig överallt!

Att också innehållet följer med är ju bara bonus :) Då räddar jag ju både kortplånboken från Aveva och guldportmonän från Precis en sån.

Den sista grejen var svår. Kudden eller glasen? Glasen eller kudden? Inte mycket tid att tänka när det brinner så jag tar kudden under armen, kudden sydd i 50-talstyg som jag hittade på Dean & I i Sundsvall i somras. Jag köpte den inte då men ångrade mig sedan och fick den hemskickad istället.

Tips!
Hos Precis en sån finns länkar till andra bloggares inlägg.

4 kommentarer:

  1. har du fått skärmen än?

    shit alltså, ny utmaning redan! jag har ju knappt hunnit plocka bort retrodukningen från köksbordet innan det nu är dags för nästa. passar nog på denna och gör något annat trevligt inlägg istället.

    bra val du gjort i kategorin "rädda om det brinner"!

    SvaraRadera
  2. Allt det gamla goda: Jo, jag tror att skärmen kom rekordfort för jag fick en avi om stort brev dagen efter du skickat den! Har dock inte hunnit hämta ut den på kiosken än :( Hoppas min sambo kan göra det idag!
    Utmaningarna var verkligen täta nu men den här var riktigt kul tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kolla in denna blogg, Prismakoppar och fat ;-)
    http://www.livsvinst.se/2010/02/20/antik-kuriosamassan/

    SvaraRadera
  4. Gila: Jo jag har sett det där tidigare. Tyvärr är det ju modell A. Hade det varit LI hade jag erbjudit köparen en rejäl slant för det extra fatet!!! :) Jag har ett nytt inlägg om Prisma på gång. Väntar bara på dagsljus för att kunna fota. Det är svårt när det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem :(

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!