25 oktober 2011

Retrodukning 2

Här kommer retrodukning del två, den här gången i blått, mörkrött och brunt.

Tallrikarna är båda från Rörstrand, den undre heter Koster och den övre Cuba. Skålen är från Upsala-Ekeby, mer vet jag inte om den. Någon? Besticken är Focus DeLuxe från Gense. Glaset är även denna gång Snoddas från Gullaskruf men i en brun nyans. Det lilla snapsglaset är möjligtvis franskt.

Sillhinken är från Deco Helsingborg och i den sitter en gaffel i matchande mörkrött. Karotten och såssnipan (som nog egentligen är en smörskirare) är Terma från Gustavsberg. Uppläggningsfatet är Ruter från Gefle.

Det blev en salig blandning av tillverkare men dukningen funkar ju bra ändå!
Mitt förra dukningsinlägg hittar ni här.

3 kommentarer:

  1. åh, läckra färger där. jag är lite avis på både koster och cuba.. nu får jag väl också få tummen loss med min retrodukning!

    SvaraRadera
  2. UE-skålarna finns i flera färger, jag har nån grön tror jag. De tillhör en av kundserierna för Åhléns eller EPA, kommer inte ihåg vilken.

    SvaraRadera
  3. Allt det gamla goda: Ja det ska bli skoj att se din dukning :)

    Herr Movarp: Vi har två röda, två gröna och en gul, brukar äta glass ur dem. Mattias har nog fått dem från sin morfar eller nått sånt tror jag. Tack för informationen :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!