19 november 2011

Fyndfattig dag

Trots höga loppisförväntningar idag blev det inte så många fynd. Dagen hade kunnat börja bra med loppis på Korskyrkan. De började annonsera redan i september och vi hade bokat in dem i almanackan. Vi parkerade bilen en kvart innan öppning men tyvärr hade vi missuppfattat riktigt var det var så vi klev istället in två minuter efter öppning. Stället var då knökfullt! Vi hittade inget annat än några spel och tidningar till barnen men hade vi bara kommit i tid så... En kvinna bar på en vacker båtformad skål i teak och samma kvinna länsade också alla svarta krukfat mitt framför näsan på mig. Ajaj, då skär det i loppishjärtat! Billigt var det också! Typiskt...
På Kupan tröstade vi oss iaf med en nitad galge för två kronor. Vi avslutade med loppis i gympasalen på min gamla låg- och mellanstadieskola. Freja fick en liten biograf till My little pony och jag fick en nostalgisk upplevelse.
Bättre lycka nästa gång! Galgen är iaf fin...

4 kommentarer:

  1. Är det en stor loppis så är väl en kvart innan alldeles för sent! 2-4 timmar innan är det som gäller här. Oj vad många timmar man har tillbringat i köer för loppisar!

    SvaraRadera
  2. form55: Det här var en liten loppis, bara några tanter som sålde i en liten lokal på en liten kyrka. Var kanske 15 pers där när vi kom och då var det fullt! Hade vi bara hittat dit i tid så hade vi kanske fyndat. Faten missade jag med sekunder...

    SvaraRadera
  3. störigt på faten! svarta krukfat är ju hårdvaluta.

    SvaraRadera
  4. Allt det gamla goda: Ja riktigt störigt! Du har väl haft tur på fatjagarfronten har jag för mig?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!