14 februari 2012

Sambons Reffla

Den här fina lilla Reffla skålen stod på bordet när jag kom hem förra helgen! När jag var på Nolia på fyndjakt hade Mattias besökt en liten trång loppis på hemmaplan i Holmsund.

Reffla, Gullaskruf, Arthur Percy

Skålen är något större än den jag har sedan tidigare och därmed också mer användbar. 30 kr gick den på nu. Sist jag var där tittade jag på den men lät den stå kvar för den var för dyr, 50 tror jag den kostade då. Då köpte jag istället en Gunilla kruka som jag inte har visat er, felfri för 30 kr. Den visar jag en annan dag!

3 kommentarer:

  1. Älskar Reffla, men har hittills aldrig hittat delar i rött till bra pris. Jättefin!!

    SvaraRadera
  2. mycket trevlig! passar att ha parmesanost eller flingsalt eller lite nötter i kanske?

    SvaraRadera
  3. Härligt, älskar Reffla! Har den här skålen i grönt tillsammans med några assietter och två långsmala uppläggningsfat. Brukar använda dem när jag ska bjuda på ost och kex och då serveras det vindruvor i skålen.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!