17 juni 2012

Mattias exotiska figurer

Jag tror att jag utlovade bilder på Mattias samling av exotiska små figurer redan förra sommaren. Nu är det iaf dax!

De är alla fyndade på loppis för mellan 2-20 kr styck om jag minns rätt. Det lilla paret längst till vänster har kroppar av jordnötskal, de övriga har kroppar av trä.

Paret med Mexikohattar är mina favoriter. De är i toppskick så när som på palmen som saknar ett blad och den högra figuren som saknar ett örhänge.

Hyllan av stringmodell som de står i köpte vi på Blocket någon gång i vintras. Det är en liten variant med två korta hyllplan på låga gavlar. Hyllan sitter i arbetsrummet som också har en och annan retromöbel utöver hyllan. Jag ska visa bilder när vi fått bättre ordning där. Vi letar ett stort tyg (eller gardinpar) med 50-talsmönster att hänga framför en bokhylla samt en väldigt lång gardinkappa som matchar. Ingen lätt match men skam den som ger sig!

3 kommentarer:

  1. Gu´, va dom é charmiga!

    SvaraRadera
  2. Åh, ni har dem i stringhyllan och jag i prylhyllan. Jag spanar alltid efter att hitta en ny familjemedlem :)
    Det finns nog dessutom flera som lockas av det exotiska för på Tradera finns det alltid köpare,,,

    SvaraRadera
  3. Men vilka söta, underbara små gubbar och gummor.
    Hoppas ni hittar fler.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!