28 juli 2012

En liten onsdagsrunda

I onsdags tog vi en liten runda i samband med att vi besökte mina gudföräldrar. Vi började med Fyndet i Sollefteå som vi inte varit till tidigare. Mattias fyndade fyra skivor för en tia styck och jag två svarta krukfat för en femma.

Burken köpte jag på Antik & Kuriosa. Vi åkte dit för att köpa en annan burk med samma mönster som denna men en mindre och snyggare modell med lock...men den var så klart redan såld. Tröstköpte denna istället men jag vet inte vad jag ska ha den till.

Jullöparen längst fram, den ljusgula Ekeby-krukan, den mörkblå Lansett-krukan, också den från Ekeby, och ytterligare tre svarta krukfat köpte jag i Långsele för ynka 35 kr. Den ljusgula har två nagg men ändå! Halsbandet med platta platspärlor köpte jag på loppisen i Helgum (gamla affären) för 15 kr.

Ännu en jullöpare med fåglar fyndade jag denna dag, en väldigt smal löpare. Den fick jag med på köpet när jag köpte burken hos Hasse på Antik & Kuriosa i Sollefteå :)

På tal om Hasse så var vi på auktion på Graninge Folkets Hus idag. Jag återkommer till det senare men jag har fler fynd att visa först :)

1 kommentar:

  1. Åh, nu blir jag nog lite avis för din löpare har jag som bordsduk. Garanterat fyndpris för duken tror jag att jag köpte för 130 kr på Tradera!
    Sen har jag nog åxå drabbats av blomkruke-boomen :)
    Fina fynd!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!