19 november 2012

Favorit i repris: PMU

Vi hängde på låset på PMU ännu en lördag och det gav iaf lite utdelning. Jag var ännu en gång först fram till juldukarna och hittade den snygga bonaden i blått och oranget helt i nyskick. Jag har läst mig till att den heter "Huskatten", är formgiven av Sten Hultberg och tillverkad i Dala-Floda. Bonaden passar inte riktigt hemma hos oss och när jag visade den för mina retrogelikar i Facebookgruppen Umeå Retro frågade Andreas om han fick köpa den så den bytte hem redan igår.


Jag hittade även en julduk till, den stjärnformade i blått och rött, fyra kaffekoppar från Gefle med dekornamnet Alfa från 1976 samt två julskivor, en klassiker med Elvis och en hawaiiskiva med Yngve Stoor, signerad :)

Mattias hittade den brun/vita burken från finska Aariika i en liten ovanlig storlek samt två filurer med smått galna uttryck, åsnan och nötknäppargubben nedan. Klockrena!


5 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg vilken tur att jag hittade hit : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Men fasiken vilken snygg bonad. Hade jag själv haft väldigt svårt att skiljas i från :)

    SvaraRadera
  3. Måste nog besöka PMU snart, har aldrig varit där.

    SvaraRadera
  4. vilken fin bonad! synd att någon annan redan lagt rabarber på den.. god jul förresten! ha det så bra!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!