08 januari 2013

Många kilo läsning

Jag hade önskat mig tidningen Form i julklapp av Mattias och jag måste ha varit väldigt snäll för jag fick ett riktigt tungt paket! Sedan har jag turen (?) att fylla år väldigt tidigt i januari och då kom han med ännu ett paket som var minst lika tungt!


Jag fick nr. 10 1956, nr. 1-7 1957, kompletta årgångar (10 nr.) 1958 och 1959, nr. 8 1963 och nr. 6-7 1977. Jag fick också 5 utgåvor av tidningen Kontur, nr. 1-4 och nr. 6 från 1950-1957. Gavs tidningen bara ut med 1-2 års mellanrum eller är det ett sammanträffande att jag har nr. 1 från 1950, nr. 2 från 1951, nr. 3 från 1953, nr. 4 från 1955 och nr. 6 från 1957? Kontur gavs också ut av Svenska Slöjdföreningen precis som tidningen Form.



Ett presentkort på 5 nummer av den bästa tidningen i nutid kom också från tomten Mattias. Behöver jag säga att det är Hus & Hem Retro???

4 kommentarer:

  1. Men vilka underbara tidningar!! Vilken trevlig present. Vet du vart din man fått tag i dem? Skulle också vilja ha ett par ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla antikvariaten, tex bokborsen.se eller antikvariat.net. På Tradera brukar de också säljas :)

      Radera
  2. Grattis och hurra! Vilka fina presenter, nu har du sysselsättning ett bra tag framöver;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Ja nu behöver jag inte gå göralös :) det är bara att ta en tidning och krypa upp i soffan :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!