15 januari 2013

Nya Prisma

Det är många trevliga människor som hör av sig till mig via bloggen. Vissa har frågor, vissa ger mig information och ny kunskap och vissa har saker att sälja.

Inger hörde av sig och undrade om jag ville köpa Prisma-delar. Hon hade en hel del att sälja och jag slog till på två grå koppar med fat i modell A och sex assietter i den rosa varianten som också bör vara modell A.





Jag har spanat på den här modellen av assiett tidigare men de har antingen varit för slitna eller blivit för dyra. De assietter jag har sedan tidigare (grå) hör till matservisen i modell LD och passar inte till kopparna. Dessa är perfekta i modellen men skulle gärna fått vara 1-2 cm större för att sticka utanför fatet mer. Under januaris födelsedagsfiranden dukade jag med Prisma-koppar till de vuxna (med mörkröda assietter från Jie) och de nya Prisma-assietterna till barnen. Det blev en röd tråd genom hela dukningen. Mycket bra!

Kul att jag äntligen fått komplettera samlingen med nya delar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!