26 maj 2013

Morsdag

Idag har jag firat morsdag med barnen på loppis och shoppingrunda. Sedan åkte vi till mamma och pappa och grillade och njöt av sommaren som verkligen har kommit på riktigt! När vi kom hem fiskade Mattias fram en (hus)morsdagspresent som han köpt på sin stora loppisrunda igår. (Mer om den i ett gästinlägg inom snar framtid) Det finfina förklädet med fiskar och räkor passade mig perfekt!


Mina loppisfynd från dagens lokala loppis på Sandviksteatern kommer här. 70 kr gav jag för allt på bilden!


De droppformade julkulorna är större och bredare än de vi redan hade. Kommer att matcha fint till jul.

Katterna köpte jag, tillsammans med två porslinskatter som dottern ville ha, från en dam som samlat på katter och nu sålde bort hela samlingen. Den till höger är från Deco.


Glasen är fem små sköningar som jag tror är från Lindshammar av Gunnar Ander. Rätta mig gärna om jag har fel.


En härlig morsdag börjar lida mot sitt slut. Min underbara mamma fick en stor bukett rosor. Imorgon firar vi mamma igen men då på hennes födelsedag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!