27 juni 2013

Ankaret i Långviksmon

Tisdag före midsommar när vi rullade mot stugan i Graninge, tog vi en slingrig omväg på krokiga och grusiga vägar. Det var med nöd och näppe vi hann fram till Ankaret i Långviksmon innan stängning kl 18. Grannen Pia har talat så gott om Ankaret och när jag klev innanför dörren och genast hittade en Terma smörskirare för 16 kr förstod jag varför. På Ankaret är det billigt och man kan ha turen att göra riktigt bra fynd där!


Förutom Terma hittade vi också ett Fyris fat från Upsala-Ekeby av Sven-Eric Skawonius, en midsommarbonad av Jerry Roupe och en kruka som jag tror kommer från Rögild även om den inte är märkt som mina andra därifrån. En vacker brosch med pärlor plockade jag också med mig innan vi blev (snällt) utkastade en stund efter stängning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!