02 augusti 2013

Stig Lindbergs Bulbous

För några dagar sedan flyttade jag ut symaskinen till uterummet. Utanför jobbade pappa och Mattias med att bygga ett trädäck så jag kände att jag också skulle göra någon nytta. Tyget Bulbous av Stig Lindberg hade legat och väntat sedan vi köpt det från Ljungbergs i våras.

Bulbous ritades 1947 och nytillverkas i flera färgställningar.

Av den köpta metern sydde jag tre kuddar som jag fyllde med vadd. De pryder nu våra tre Acapulco i uterummet och är inte bra snygga, utan dessutom sköna att luta huvudet mot.

3 kommentarer:

  1. Skitsnyggt !!!!!
    Jag har mitt som fondvägg (döljer en dörr) i köket och älskar det enormt mycket!!!

    SvaraRadera
  2. Oj så snyggt, både stolarna och kuddarna!

    SvaraRadera
  3. Tokigt snyggt! Bra jobbat!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!