11 september 2013

Fynden från Umeå Retromarknad

Det blev ytterst lite fyndat för oss i söndags. Vi hade inte riktigt tid! Jag kollade igenom de andra säljarnas bord så snabbt att jag inte ens hann köpa det jag ville ha. Bra för er som besökte mässan och istället fick fynda dessa saker :)

Några grejer kom jag iaf hem med!

Den ursöta 80-talsklänningen från Tuffer (köpt från Ellos) bytte jag till mig från Andreas Agdahl mot en röd Solöga ljuslykta som han tingat sedan långt tillbaka. Klänningen passade perfekt på dottern Freja som blev överlycklig över bytet!


När vi packade ihop efter mässan såg jag att Andreas hade kvar förklädena som jag kikat på vid uppackningen på lördagen. Visst skulle det kunna vara Bodil Wallman (BoWa) som gjort mönstret? Jag prutade till mig dem båda för en hundring. Ett till mig och ett till Freja.


Den fina dränkflaskan/stänkflaskan saknar tyvärr lock och har även läckage. Jag hade kommenterat den när vi fikade hos Malin Wiktoreng tidigare i sommar och nu fick jag den! Jag fick också en liten söt duk i blått med rosor men den ligger ihopknölad i tvätten så den får ni inte se nu. Tack snälla Malin för presenterna!


Tre Isi cocktailglas hade Elin Pettersson med sig till mig. Hon hade hittat dem på en loppisrunda och tänkt på mig. Perfekt då vi slagit sönder två under våren! Tack Elin! Broschen köpte jag från Susanne Mellbergs bord i slutet av marknaden då jag kunde lämna vårt bord en stund och kika runt. Jag kollade på broschen flera gånger innan jag köpte den. Jag använder sällan de broscher jag har men den här är ju såååå fin!


Klockan ett på natten, dagen innan retromarknaden, provade jag även igenom en hel påse kläder som Malin skickat med mig hem! Jag bestämde mig för två klänningar. Dem visar jag lite senare. Kanske tillsammans med två andra klänningar som jag också köpt från Malin, min nya "personal shopper" :)

4 kommentarer:

  1. Den är så fin den där stänkflaskan. Jag har två stycken fast i andra färgställningar. Svart och vit var ju jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är så fin! Ska se om jag kan hitta något bra att använda den till. Skulle gärna ha en hel med lock att just stänka med :)

      Radera
  2. Fina fynd! Det är så roligt att vi kan ha utbyten oss retroiter emellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Retroiter, kul uttryck ;) Jag ska se till att använda den fina broschen :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!