07 januari 2014

Mattias julklappar

Tomten, med min hjälp, var givmild även mot Mattias. Detta gömde sig i hans paket!


Ölsejdlarna är tre Viking av Viktor Bernt från Flygsfors, ett komplement till den redan ganska stora samlingen av glasservisen. Den oglaserade vikingen saknar märkning men det råder ingen tvivel om att den är från UE av Taisto Kaasinen. Tack till Retrolux-Anna som sålde den till mig! Mattias vikingasamling är stor nu och jag måste ta mig i kragen och visa den för er snart!


En av kronjuvelerna i samlingen är Taisto Kaasinens väggplatta som han också fick. Han hade redan en grön men denna, betydligt snyggare, stod på önskelistan. Boken med Lisa Larsons keramik bevakade jag några gånger på Tradera men upptäckte sedan att man fortfarande kan köpa den från Bokus, billigare än på Tradera!


Mattias fick också en Salte Peter som sällskap till Sockerpullan och en exotisk figur, fyndad på Nolialoppisen i höstas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!