17 februari 2014

Antikmässan, del 2

Här fortsätter rundvandringen på Antikmässan.

Hos Thorstenssons Prylar fanns ett bord med jul- och påskpynt som Mattias spanade in. Där stod också Lisa Larsons räv från serien Lilla zoo. Det kryllade av Lisa Larson i många av montrarna.



Hos Mest 50-tal Stod C-A Bregers vattenkanna och ropade på mig. Där fanns också My garden fiskgrytan av Marianne Westman och Lisa Larsons katt från Lilla zoo. Under dessa syns Veckla och Pungo av Stig Lindberg.



Jag vet inte i vilken monter jag såg dessa gamla plåtleksaker. Båda saknade bollen som ska sitta mellan tassarna. Min pappa har en likadan från sin barndom, även den lite medfaren.


Smögen Antiks monter var en av de som väckte mest habegär. Den stora väggbonaden av Stig Lindberg skulle jag gärna göra plats för hemma. Likaså allt porslin. Picknick, Adam, Spisa Ribb, Berså, Mon Amie... Det fanns mängder!





Efter 1,5 timma på mässan var det dags för lunch och sedan bloggträff. Vi lunchade med Mawintage-Malin och blev lite svettiga när vi tittade ner på vad vi hade kvar att beta av efter träffen. Det här var bara en del av mässhallen.


Imorgon ska jag berätta om den trevliga bloggträffen. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!