19 februari 2014

Antikmässan, del 4

Än är jag inte klar med att visa min upplevelse av Antikmässan 2014 för er!

Efter bloggträffen fortsatte vi som sagt plöja igenom montrarna. Hos Petterssons Ur & Antikhandel fanns de tre ljusblå delarna Reptil av Stig Lindberg som fick mig att smälta en aning.


Hos Suecia Antik stod den här fina hästen från FEJ (Folke & Elsa Jernberg) som jag kikade på många gånger under mässan. Gillar den verkligen!


Jag höll tyvärr inte alltid koll på vilken säljare jag fotade hos, som t.ex. den här vikingen från Upsala-Ekeby av Dorothy Clough. Den skulle passa fint i Mattias vikingasamling.


Jag vet inte heller vem som hade ett helt gäng Festivo i sin monter.


Eller Evert Taube av Tore Borg.


Två söta Bambi från Steiff, 1400 kr för paret.


Den maffiga krukan från Rörstrand skulle jag gärna ha. 750 pix fick man lägga ut om man ville köpa den.


Så äntligen vet jag var jag fotat! Jons Antik hade många intressanta objekt. Ägghönan från Rörstrand av Marianne Westman t.ex.


Eller flaskan i serien Bar från Johansfors av Bengt Orup. Strikt, till höger, syntes hos många säljare men Bar såg jag bara här.


Trevliga koppar fanns också hos Jons Antik. Tre lite ostadigt staplade Boro av Stig Lindberg från Gustavsberg gick på 950 kr/st. Servisen formgavs 1960 för hustillverkaren Borohus. Jag har hört att man fick en servis med på köpet om man köpte deras hus men jag vet inte om det stämmer?


En mycket vacker Tahiti av Stig Lindberg fanns också att köpa om man betalade 1575 kr.


Nordlings Antik hade en av de absolut mest tilltalande montrarna på mässan! Soffan och fåtöljerna, Capri från Trensum av Johannes Andersen, matchat med en häftig taklampa och en gigantisk giraff! En minst sagt häftig kombination.


Pierre Forsells ljusstakar från Skultuna hängde i gäng på ett bord.


Och ännu en häftig lampa hängde ovanför ett annat bord hos Nordlings.


Imorgon kommer mitt sista mässinlägg så på återseende då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!