15 juni 2014

John Kellys Sommarantik

I fredags var jag och Mattias på premiär och åt snittar och drack vin. Den här gången var vi inbjudna till en tjuvtitt på John Kellys sommaröppna antikaffär som egentligen slog upp portarna på Sandviksteatern i Holmsund igår. John Kelly är mannen som håller i de älskade auktionerna som vi brukar gå på. Den här sommaren testar han att istället köra antikaffär sju dagar i veckan.



Vi gillade både utbudet och priserna. Det var dock lite svårt att fota med ett glas vin i ena handen och en handväska i den andra men några saker fick jag med. Ilmari Tapiovaaras stol Mademoiselle var en av höjdarna. Jag har länge önskat att jag hade en. Jag vet bara inte var den ska få en värdig plats hemma.








På fredagskvällen fick man bara titta på de fina sakerna. Vända, känna, kolla priser. Inte köpa någonting. På lördagsförmiddag stod vi i kön när butiken öppnade och kunde målmedvetet plocka på oss några fynd.


Stringhyllan, en äkta sådan, ska upp på väggen i stugan. Spisa Ribb assietten asluter till fem kompisar hemma i skåpet. Påslakanen, som är två till antalet, blir till min och Mattias säng. För detta betalade vi 450 kr!

Här finns info och öppettider till John Kellys sommarantik!

1 kommentar:

  1. Åh, jag ser min pappa och syster sitta och språka där mitt i vimlet :-) Jag inser också att det måste bli några turer till Holmsund i sommar.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!